بررسی حفاري , خاکبرداري و حمل خاک و نخاله در سطح و حاشیه شهر ها

نشست هم اندیشی معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل با مسئولان کارها شهری نواحی و بخشها شهرداری با انگیزه تولید هماهنگی جهت اجرای برنامه های ویژه استقبال از فصل بهار برگزار شد . حمل نخاله

جمع آوری نخاله های ساختمانی

به نقل از مقر آگهی شهرداری اردبیل , نائب رئیس خدمات شهری شهر‌دار اردبیل در‌این نشست از آغاز طرح استقبال از فصل بهار از صبح روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند به عنوان ( منزل تکانی شهری ( , خبر اعطا کرد و اظهار کرد : هم زمان با اجرای این طرح نسبت به پاک سازی محل ورود های شهر و زمین های بایر بنا شده در محدوده شهر از نخاله و زباله اقدام خواهد شد .

خلیل احمدیان انگیزه از اجرای این طرح را هماهنگی , ملازمت وترغیب عموم شهروندان به مراد مراقبت تمیزکاری شهر و تطهیر محیط شهری در شروع سال جدید تیتر کرد و اظهار کرد : انجام اقداماتی در مرحله شهر به خواسته پاکیزه سازی‌ , زیباسازی‌ , ایمن سازی‌ , تلطیف روحیه شهروندان و ساخت بستر مطلوب جهت استقبال از مهمان‌ها نوروزی در آستانه سال جدید از سایر اهدف اجرای طرح منزل تکانی شهری می‌باشد .

او همینطور شرکت کردن و همیاری نزدیک شهروندان در حین اجرای این طرح را مضاعف اصلی و تأثیرگذار خواند و افزود : به صورت نمونه شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موردها تخلف راجع به تخلیه نخاله و آشغال از طرف رانندگان خودروهای حمل نخاله در هر مکان ای از شهر ; می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ شهرداری و اعلام ویژگی ها و شماره پلاک خودروی مذکور , کارکنان شهرداری اردبیل و اجرائیات را در رسیدگی خوب تر به‌این بحران امداد رسانند .

مسئولان کارها شهری نواحی و بخشها شهرداری اردبیل هم به دنبال این نشست ضمن ابلاغ نقطه ایده ها و پیشنهادات خویش در مسئله چگونگی تنظیف معابر و برداشت آشغال , درباره با اجرای برنامه های پیش گویی شده در طرح ( منزل تکانی شهری ( شهرداری اردبیل ویژه استقبال از فصل بهار اعلام آمادگی کردند .

شهروندان مشهد مقدس هرگونه حفاري , خاکبرداري و حمل خاک و نخاله را به شهرداري اطلاع دهند و مسئول ستاد ساماندهي ضايعات ساختماني اداره بازيافت و تبديل مواد شهرداري شهر مشهد خاطرنشان کرد مالکان و شهروندان مشهدي قبلی از هرگونه حفاري , خاکبرداري , تخريب و حمل خاک و نخاله مراتب را به طور کتبي به اين ستاد اطلاع دهند .

“ سيدناصر سجادي ” در گفتگويي افزود : براساس ضابطه مديريت پسماندها جهت تعيين تکليف و دفن تمام ضايعات حاصل از حفاري ها و تخريب ها ضروری است شهروندان مراتب را گزارش دهند . چرا حمل نخاله های ساختمانی یکی از مهم ترین کارهای شهرداری است؟

وي تاکيد کرد : در غير اين صورت با خلاف کاران براساس قانون ها مبادرت مي شود و هرگونه خسارتي که بوجود آيد متوجه متوليان ذی‌ربط خواهد بود .

مسئول ستاد ساماندهي ضايعات ساختماني اداره بازيافت و تبديل مواد شهرداري شهر مشهد مقدس اظهار‌کرد :

متاسفانه برخي مالکان و صاحبان بناها ضايعات ساختماني را در معابر عمومي تخليه مي نمایند اين درحالي است که تخليه خاک و نخاله در معابر عمومي ممنوع است .

وي ادامه داد : براساس ماده ۶۸۸ ضابطه مجازات اسلامي و ضابطه مديريت پسماندها با خلاف کاران و آ لوده کنندگان محيط زيست شهري برخورد مي شود .

سجادي خاطرنشان کرد : به خواسته جلوگيري از آلوده و کثیف شدن محيط زيست شهري ۳۳۰ ظرف توده آوري خاک و نخاله ( جعبه ) در معابر اصلي شهر مشهد بومی شده‌است .

گزارشی از ستاد گردآوری خاک و نخاله شهرداری شاندیز در سال۹۳

در سال ۹۳ آنگاه اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر و نرخ‌گذاري هزینه برداشت و حمل خاک و نخاله و عقد قرارداد با شرکت خدماتی شهرداری همچون سالیان قبلی ستاد جمع اوری خاک و نخاله خویش را فعال نمود که‌این ستاد با فایده گیری از بازرسان شهری از وجود خاک و نخاله در تراز شهر آگاه شده و سریعا مبادرت به جمع اوری انها می نمود همینطور طی تماس همشهریان و اطلاع از وجود نخاله با اعزام مجموعه جمع اوری , خاک و نخاله را جمع آوری و به محل دفن منتقل نموده و با اعتنا به اعلام مخارج جمع اوری خاک و نخاله بوسیله شورای شهر که باید از مالکان اخذ شود و برای کاهش بروکراسی اداری در شهرداری مراحل اخذ وجه بوسیله کمپانی خدماتی و در محل انجام می پذیرد و راجع‌به خاک و نخاله هایی که صاحبان آنان معلوم نمی‌باشد و احتمال شیوع بیماری های متفاوت هست شهرداری هم اقدام به جمع اوری انها میکند و زیرا این برداشت برای کمپانی خدماتی هزینه هایی دارااست شهرداری این هزینه را به شرکت پرداخت می‌کند . خطرها حمل مصالح ساختمانی حمل و نقل درونشهری و برون شهری درکمین شهروندان

در پی امار مرتبط با میزان برداشت خاک و نخاله از مرحله شهر در سال ۹۳ را ارائه مینماییم .

تعداد کل سرویس های حمل شده ۱۳۸۹ خدمت با مجموع وزن ۸ . ۳۴۴ . ۰۰۰ کیلوگرم
تعداد کل سرویس هایی که صاحبان انها معلوم نبوده ۱۰۵۸ خدمت ۶ . ۳۴۸ . ۰۰۰ کیلوگرم
مبنی بر مصوبه شماره ۱۶۹۶ مورخه ۲۳/۹/۹۲ شورای اسلامی شهر هزینه حمل هر جعبه خاک و نخاله در‌صورتی‌که که خود مالکان اقدام پر نمودن جعبه کنند ۲۰۰۰۰۰ریال می‌باشد و چنانچه که اینکار بوسیله کارداران شرکت خدماتی انجام پذیرد برای حمل هر جعبه ۲۵۰۰۰۰ریال اخذ می‌گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *