آیا دستشویی قدیمی ذوزنقه ای را به خاطر دارید!

قدیمی ترها شاید دستشویی قدیمی ذوزنقه ای را به خاطر داشته باشند. این دستشویی ها به سبب شکل و شمایلی که داشتند در کودکان ترس و اضطراب را به وجود می‌آورد.افراد در گذشته بیشتر به انجام کارهای سخت تمایل نشان می دادند! امروزه خوشبختانه با پیشرفتهای بهینه از این گونه سنگ های توالت خبری نیست و افراد از توالت‌های فرنگی و ایرانی جدید استفاده می نمایند.

برای تمایل آشنایی با انواع مدل های توالت فرنگی می توانید، در سایت برچسب مقاله انواع توالت فرنگی را مطالعه نمایید تا در آینده برای خرید این نوع توالت ها دچار مشکل نشوید و انتخاب به جا و مناسبی داشته باشید.

آشنایی با سنگ دستشویی قدیمی ذوزنقه ای

مرور این اطلاعات ممکن است برای قدیمی تر ها تجدید خاطرات تلخ و برای جوان‌ترها بیان تاریخ باشد.
دستشویی قدیمی ذوزنقه ای قدیمی ترین دستشویی ایرانی بوده است؛ همانگونه که از اسمش پیداست شکل این دستشویی ذوزنقه ای بوده است و مستقیماً روی چاه فاضلاب جایگذاری شده بود.

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای دارای رنگ و لعاب های دستشویی های حالا نبوده اند و از رنگ تیره ای برخوردار بودند که همین امر سبب وحشت کودکان می شد گرچه به دلیل جایگذاری مستقیم توالت ها روی لوله های چاه فاضلاب، دستشویی ها را اکثر و در بیشتر مواقع در حیاط می ساختند (گرچه روش دفع فضولات این و توالت در محل ساخت و ساز آن بی تأثیر نبود ) پدر مادرهای دو دهه پیش می دانند با وجود این امر تربیت فرزندانشان آسان تر بود.

حالا همان کودکان دیروز طراح توالتهای جدید و بسیار راحتی نسبت به گذشته شده‌اند تا برای نسل جدید این گره را باز کنند.
عده‌ای نیز در تلاش هستند با رفع گرفتگی لوله های توالت امروزی، از گسترش و مرسوم شدن  توالتهای ذوزنقه ی گذشته جلوگیری کنند تا این مشکل برای بار دوم در جامعه بازتاب نکند.

شما با مشاهده هر نوع گرفتگی در لوله فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی، می‌توانید از منابع متعدد درخواست تکنسین‌های حرفه ای را بدهید تا مشکل تان در حداقل زمان رفع و رجوع شود . خدمات لوله بازکنی برچسب یکی از منابع فعال برای ارائه خدمات شبانه روزی و فوری به شما کاربران عزیز می باشد.

معضلات و ایرادات عدید دستشویی قدیمی ذوزنقه ای

شاید قدیمی ترها با خنده و مزاح از مشکلات قدیم صحبت کنند، اما ایرادات دستشویی قدیمی  مدل ذوزنقه ای بحثی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت این مشکلات را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

ارتفاع زیاد و غیر اصولی سنگ دستشویی قدیمی ذوزنقه ای با چاه

فاصله سطوح دستشویی قدیمی ذوزنقه ای با سطح چاه فاضلاب حدود یک متر بود و اگر اشیا و یا وسیله ای را با خود به دستشویی می بردیم باید مراقب بودیم تاان وسیله به داخل چاه سقوط نکند زیرا در این صورت اشیا به راحتی وارد لوله فاضلاب می شدند و در نهایت ذوب و بیرون آوردن آن دور از ذهن بود.

فاصله غیر استاندارد دو طرف سنگ دستشویی قدیمی ذوزنقه ای از یکدیگر

همانطور که گفتیم دستشویی قدیمی ذوزنقه ای از جنس سنگ بودند و قیفی شکل که خالی بودن فضای بین دو طرف سنگ بسیار زیاد بود و مورد تایید نبود.
حال فکر کنید کودکی باید پاهای خود را ۱۸۰ درجه باز میکرد تا به دوطرف سنگی توالت برسد!! در نهایت یکی از معایب توالت های قدیمی این بود که افراد برای رفتن به دستشویی باید تمرین انعطاف پذیری می‌کردند .

تنها فایده ی دستشویی های قدیمی نداشتن لوله کشی در چاه فاضلاب است؛ لذا به سبب نداشتن لوله مستقیماً فضولات به چاه فاضلاب می‌رسید و دیگر شاهد معضلاتی همچون گرفتگی لوله، بالا زدن چاه فاضلاب و همچنین صرف هزینه نبودیم.
اکنون با استفاده از سیستم لوله کشی فاضلاب، دچار گرفتگی لوله و ضررها و مشکلات بعد از آن هستیم. امروزه حتی کلاهبرداری های افراد سودجو در زمینه رفع گرفتگی لوله را شاهد هستیم؛ اگر می‌خواهید گیر این افراد شیاد نیفتید به صفحات خدمات لوله بازکنی برچسب در سراسر پایتخت همانند خدمات لوله بازکنی غرب تهران شبانه روزی مراجعه کنید.

نکته! البته دستشویی قدیمی ذوزنقه ای تمامش بدی نبود اگر بخواهیم با عینک خوش بینی به آن نگاهی بیندازیم، باید بگوییم استفاده ازاین نوع دستشویی انسان را برای دوران سخت و همچنین جنگ آماده می کرد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *