آیا سازمان مدیریت پسماند، جریمه‌های چشمی پیمانکاران حمل نخاله ساختمانی و عمرانی را رد می کند؟

در پی انتشار گزارش مردمی درباره اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی در خبرگزاری ایسنا سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در توضیحی جریمه‌های چشمی شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی را رد کرد .

به نقل از ایسنا , جواب سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در‌پی به شرح زیر آمده است :

«سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد ( ص ) و احترام ; در جواب به مقاله نوشته شده در خبرگزاری ایسنا با مورد «اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه‌های چشمی شهرداری» به استحضار میرساند : نمونه قرارداد خاکبرداری و حمل خاک

کامیون‌ها و سرویس‌هایی که به طور غیرمجاز مبادرت به تخلیه خاک و نخاله در اماکن و پیاده رو ها مینمایند , تنها جزء تخلفات پیمانکاران و کامیونداران است که اکیپ‌های اجرایی اداره مدیریت پسماند با آن مواجه می باشند و موردها تخلف را گزارش می نمایند و قابلیت و امکان ندارد موردها اعلامی پیش از کل تخلفات انجام یافته باشد .

محاسبات تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون بر پایه ی محاسبات حجم گودال‌ها و معادن است و آن محاسبات چشمی و بر پایه ی حدس و گمان نبوده , بلکه با دوربین‌های نقشه‌برداری اندازه‌گیری شده و در شرایطی که پایان کار حجم کم یا این که زیاد گردد , حیث می گردد .

حمل نخاله ساختمانی

مبالغ دریافتی و رقم خورده سازه به مصوبه هیات مدیره اداره مدیریت پسماند

مبالغ دریافتی و رقم خورده سازه به مصوبه هیات مدیره اداره مدیریت پسماند مبلغ ۶۵۰۰۰ ریال هست و برابر ماده ۱۶ توافقنامه فی‌مابین اداره و اتحادیه کامیونداران شهر تهران در حالتی که که پیمانکار در مکان‌هایی که مورد نیاز مالکین هست محموله خویش را سوای هماهنگ شدن با ستاد ( معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی فعلی ) تخلیه کند ( مثال خاک ) مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال تحت عنوان جریمه اخذ میگردد که ولی مقصود از جریمه خسارتی است که از بابت این تخلیه‌های غیرمجاز به شهرداری تهران وارد می گردد و مبنای محاسبات تعداد سرویس تخلیه می باشد .

در بند ۳ توافقنامه فیمابین , همگی خودروهای فاقد کارت مسیر و یا این که خودروهایی که اعتبار کارت رفت و آمد مسیر آن ها از برهه زمانی مجاز ( ۱۵ روز پس از پایان بازه زمانی کارت ) قبلی باشد , در صورت بارگیری به ازای هر کامیون مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال دریافت می گردد که مورد موافقت اتحادیه مذکور قرار گرفته است .

به نسبت دادن بند ۱۳ توافقنامه مذکور که اشعار میدارد : نرخ نو همگی هزینه‌های نوشته شده درین توافقنامه در جلسه‌ای که در نصفه اولیه اسفند ماه هر سال اجرا مي شود , تغیین می گردد و از نخستین سال آینده قابل انجام می باشد و در صورت عدم توافق و تشکیل گردهمایی نرخ تورم بانکی نظر و اجرا می‌شود . اجرای طرح ساماندهی خودروهای حمل نخاله توسط خدمات شهری و اداره مدیریت پسماند شهر قدس

این اداره در جهت حمایت از قشرها آسیب‌پذیر جامعه که رانندگان با شخصیت حامل پسماندهای ساختمانی و عمرانی را هم مشتمل بر میشود و در مسیر منویات جایگاه معظم رهبری بر پایه ی عدالت اجتماعی و حمایت از کار و سرمایه اهل ایران , علیرغم ارتقاء تورم از سال ۱۳۸۹ مطابق با نرخ اعلامی از طرف بانک مرکزی تا به امروز هیچگونه ارتقا ارزش پیرامون مورد ها مطروحه در خصوص صدور کارت رفت وآمد , صادر شدن برگ مسیر و دریافت خسارت وارده که برخی بر اثر تخلفات اعضای صنف یاد شده صورت میپذیرد , نداشته است .

برای تنویر و روشن شدن افکار همگانی , فرایند صادر شدن مجوزهای حتمی به طور سیستمی و سوای دخالت عامل ها انسانی و در ۱۲۳ دفتر کار سرویس ها الکترونیک شهر تهران انجام گرفته و هیچگونه دخل و تصرفی از بابت تولید تخلف و یا این که هرگونه اخلال در کارها اداری صورت نمی‌پذیرد و این اداره با دقت به اطمینان بی نقص به صدق و تندرست عملیات اداری و اجرایی از فرآیندهای تعیین شده آمادگی پاسخگویی بی نقص به هرگونه شبهه و ابهامی را در این باره داراست و مستندات قانونی و اختیاراتی که قانون مدیریت پسماندها و شورای با شخصیت اسلامی شهر تهران ثبت کرده است را ملاک و معیار کار خود قرار داده است .

شایان ذکر است که اداره مدیر پسماند طی یک‌سری سال اخیر و با اعتنا به وظیفه های ذاتی خود تحت عنوان دستگاه محاسبه عالیه هیچگونه استفاده از خدمات ماشین‌آلات و وسایل نقلیه رانندگان و کامیونداران در جهت پاک سازی پیاده رو ها و بزرگراه‌ها درخصوص تخلیه‌های غیرمجاز و ریزش کامیون‌ها ننموده است . »

حمل نخاله ساختمانی

تهیه طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی دراستان تهران

چهار‌مین کارگروه رئیس پسماند استان تهران با محوریت نخاله های ساختمانی در محل دفتر کار معاونت عمرانی استانداری تهران برگزار شد .
به نقل از سایت آگهی محیط زیست استان تهران ( سامات ) , محمد هادی حیدر زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد : یکی‌از مشکلات جدی در مشاجره پسماند استان وجود نخاله های ساختمانی است که علاوه بر این‌که منظر استان را در گیر تخریب کرده مشکلاتی را درخصوص ایمنی راهها و مساله اجتماعی و زیست محیطی به‌وجود آورده است .

او در‌پی با اشاره به این‌که در‌این گرد‌همایی گزارشی از وضعیت نخاله های ساختمانی استان ارائه شد افزود : بیشترین تخلیه و ساخت نخاله ساختمانی در محدوده شهر تهران است و این نخاله ها بصورت غیرقانونی در شهرهای همجوار هم تخلیه می گردند .

حیدر زاده با اشاره به تشکیل کمیته فنی متشکل از محیط زیست , شهرداری , استانداری , صنعت های و دانشگاهها اظهار داشت : این کمیته موضوع پسماند نخاله های ساختمانی را در دو آن گاه کوتاه زمان و بلند مقطع پیگیری خواهد کرد . تخلیه نخاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد : در بلند زمان تهیه و تنظیم طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی به ثبت رسید و درین طرح وظیفه های هر دستگاه , بخش سری و شهرداری معین خواهد شد .

حیدرزاده ادامه بخشید : در آن‌گاه کوتاه زمان هم دو مورد به ثبت رسید , یکی شناسایی و قابلیت سنجی معادنی که برهه زمانی افتتاح آن‌ها به پایان رسیده و دارنده پتاسیل تبدیل به گودهای تخلیه نخاله های ساختمانی میباشند که یکی‌از این معادن اکنون در شهر قدس شناسایی و مطالعات فنی آن صورت گرفته شده‌است .

او به دنبال با اشاره به ساخت ۳ کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی با همیاری بخش محرمانه تحت عنوان یکی دیگر از مصوبات این گرد هم آیی اظهار داشت : این کارخانه ها بعداز انجام مطالعات فنی و مکان یابی ساخت خواهند شد تا با همیاری بخش سری بازیافت نخاله های ساختمانی را آغاز کنیم .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *