بررسی ضرورت مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که کامیون‌های منحصر حمل نخاله‌های ساختمانی بایستی مدیریت و مجهز به GPS شوند , تاکید کرد : ضروری است تصفیه‌خانه شیرابه مرکز دفع آراد کوه به‌روزرسانی شود .

کامیون های حمل نخاله های ساختمانی

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران دو گروه سرگرم عمل می باشند , اعلام‌کرد : یکی‌از آنها گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی شهری دراین مکان مدیریت میگردند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که زباله‌های خانگی به آن‌جا حمل می شود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که در وبسایت آرادکوه روزمره بیشتراز ۸۰۰۰ بدن آشغال وارد می شود , تصریح کرد : قسمتی از این زباله‌ها پردازش و بازیافت و گوشه ای دیگری به کمپوست تبدیل میشوند . همینطور یک زباله سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای پزشکی در‌این وبسایت موجود است .

بازگیر ادامه داد : در گود آبعلی هم یک واحد بازیافت شن و ماسه به گنجایش حدود ۴۰۰۰ بدن و یک سیستم هاضم زباله‌سوز با گنجایش ۳۰۰ بدن برای ایجاد برق از زباله‌ها موجود هست . حمل نخاله ساختمانی

او با اشاره به این‌که روزانه به‌طور میانگین حدود ۵۰ هزار بدن نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد میشود , تصریح کرد : هر دو راءس دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارا‌هستند تا به‌طور همیشگی به‌روزرسانی شوند . اختلال حساس ما در وبسایت دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام ( ره ) هم این بو احساس میشود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که خلل گود آبعلی هم طول زباله و دپوی دوچندان در آن است , اظهار کرد : حجم متعددی از زباله طی سال های زیاد دراین مکان دپو شده‌ است . هرچند که در سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی این محل صورت گرفته اما هنوز کفایت نمیکند .

او با تاکید بر این‌که کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی بایستی هدایت شوند و پیمانکاران حمل نخاله‌ها پایین مدیریت مطلوب و هوشمند قرار بگیرند , اعلام کرد : کامیون‌های حمل نخاله بایستی مجهز به GPS شوند تا مسیر تردد آن ها معین شود و قابلیت تخلیه زباله در هر نقطه‌ای را نداشته باشند .

به گفته بازگیر در راءس دفع زباله آرادکوه هم شیرابه‌هایی ایجاد می‌گردد که می بایست تصفیه شود و تصفیه‌خانه شیرابه این مرکز دفع زباله مجهز شدن و به‌روز شود .

او در پایان با تاکید بر این که خلل حساس در مورد مدیریت پسماند تفکیک نکردن زباله از مبدأ است , تصریح کرد : ‌ در این مورد بایستی زیرساخت‌های حتمی بوسیله شهرداری تهران مهیا شود آن‌گاه اقدام به فرهنگ‌سازی و آموزش‌ کنیم تا پسماندهای تفکیک نشده در سطح شهر نداشته باشیم .

انباشت نخاله های ساختمانی در بجنورد

بجنورد – ایرنا – انباشت نخاله های ساختمانی در نقاط متعدد بجنورد و همینطور بعضا روستاهای استان خراسان شمالی رخ شهر و طبیعت روستایی را نازیبا نموده است . هزینه های حمل نخاله ساختمانی و عمرانی با نیسان

به نقل از ایرنا , محل ورود بعضی از روستاهای اطراف شهر اعم از روستای حمزانلو , روستاهای مسیر جاده بجنورد – اسفراین , روستاهای مسیر جاده بجنورد – شهر مشهد مقدس و بجنورد به آشخانه و بقیه روستاهای حاشیه ها اعم از باقرخان از این پدیده نازیبا در امان نمانده و محل تجمع حیوان ها و همینطور حشره ها موذی شده‌است .

بعضی از شهروندان در ساخت و سازها و تخریب منزل های کهنه و کهن نخاله های ساختمانی را به اطراف روستاها حمل می نمایند که‌این رخ طبیعت روستاها را زشت نموده است و گاه باعث شده که بعضا از ساکنان این ناحیه هم زباله تولیدی خویش را دراین مکان ها بریزنند که مشکلات این بخش ها بسیار شده‌است .

یک کدام از ساکنان حیطه حاشیه نشین کفش تابستانی آباد اظهار کرد : شهروندان بجنوردی نخاله های تولیدی خویش در لبه جاده تخلیه می نمایند وبرخی از ساکنان هم زباله های تولیدی خویش را در کنار این نخاله ها انباشت می نمایند که‌این فرمان مشکلی برای این حوزه‌ تولید نموده است .

او بیان کرد : جاده روستای حمزانلو و بازخانه که یکی‌از بخش ها قشنگ و دره ای و همینطور گردشگری است حال به محل انباشت نخاله های ساختمانی تبدیل شده‌است .

یکی دیگر از همسایه روستای ینگه قلعه هم بیان کرد :

با وجود این که شهرداری در کنارگذر شهرک فرهنگیان , حوزه‌ ای برای انباشت نخاله های ساختمانی قرار داده البته بعضا از کامیون های حمل نخاله , توشه خویش را قبلی از وصال به‌این ناحیه میان رویه یا این که در کنار جاده و رودخانه تخلیه می نمایند . بهترین و پایین ترین قیمت های حمل نخاله ساختمانی در سطح تهران بزرگ

‘ البته باقری ‘ از محل حفظ نخاله های ساختمانی در‌این حیطه هم شکایت کرد و خاطرنشان کرد : این حوزه‌ در حوالی سکونت گاه شهروندان چند شهرک جای دارد که‌این فرمان هم موجب آلودگی هوا اعم از گرد و غبار درین حوزه‌ می شود .

او افزود : چه بسا بعضا از اشخاص در‌این حوزه‌ حضور پیدا می نمایند و با بر نیز زدن نخاله های ساختمانی پاره خشت و تکه های آهن و بقیه زباله های کم آب جمع آوری می نمایند .

او بیان کرد : محل حفظ نخاله های ساختمانی می بایست به دور از بخش ها روستایی و شهری باشد .

یک کدام از ساکنان شهر بجنورد هم ضمن شکایت از حفظ نخاله های ساختمانی اذعان کرد : در هر کناره این شهر انبوهی از تیرهای آهن , خشت , شن و ماسه به دیده می‌خورد .

‘ نقی ایزانلو ‘ افزود : از هر کوچه که بگذریم , قسمتی از معبر را مصالح ساختمانی اشغال نموده است چه بسا خیابان های شهر هم با این خلل سرگرم می باشند .

او اذعان کرد : ساخت و سازهای بسیار حجم انبوهی از نخاله های ساختمانی را هم ساخت می نماید , نخاله هایی که به کندی جمع آوری می شود و در یک ناحیه منحصر هم تخلیه نمیشود .

او اظهار‌کرد : کامیون ها و وانت بارها نخاله های ساختمانی را در شمال , جنوب , شرق و غرب بجنورد رها می نمایند .

او افزود : به نحوی که در اکثری از نقاط پیرامونی شهر بجنورد مثل کوه باباموسی , جاده علی آباد , باقرخان و دیگر بخشها رها شدن نخاله های ساختمانی را شاهد هستیم .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *