همه چیز هایی که باید در مورد داکت اسپلیت بدانیم و طریقه سرویس کردن ان

در شرایطی که که داکت اسپلیت به صورت درست نصب نشود سبب نارضایتی مشتری و کاهش تلاش دستگاه خواهد شد

تاسیسات و تعمیرات

داکت اسپلیت ( اسپلیت کانالی ) یک کدام از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در مرحله عالم است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد فرنگی ( کندانسور ) تشکیل‌شده شده‌است که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل میشوند .

نحوه نصب داکت اسپلیت

۱ – داکت اسپلیت بایستی در مکان مطلوب نصب شود .

۲ – در هنگام نصب ; فضای مطلوب جهت تعمیر و حفظ در نزدیکی دستگاه در لحاظ گرفته شود . چگونه نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان را رفع کنیم و از ایجاد دوباره آن جلوگیری نماییم؟

۳ – در هنگام نصب دستگاه بعد ها درست روزنه بازدید در نظر گرفته شود .

۴ – نقشه شبکه درست و اصولی جهت کارکرد صحیح دستگاه در نظر گرفته شود .

۵ – از لوله کشی مسی متناسب با جور دستگاه مصرف شود .

۶ – کندانسور داکت اسپلیت باید در فضای درست و اصولی نصب گردد ; چون نصب نادرست باعث کاهش طول عمر کمپرسور و نهایتا سوختن آن می‌شود .

سرویس و نگهداری داکت اسپلیت

جهت سرویس نگهداری داکت اسپلیت میزان گاز مبرد را بصورت هر ساله چک فرمایید و فیلتر هوای دستگاه را هر سه ماه یکبار شستشو دهید . نحوه آشنایی با باز کردن لوله های فاضلاب ساختمانی

داکت اسپلیت چیست؟

دستگاه های داکت اسپیلت برای گرمایش و سرمایش واحد مسکونی و یا این که اداری – تجاری کاربرد دارا‌هستند بدبن مفهوم که به جای استفاده از رادیاتور و کولر گازی , تمامی آنان در یک سیستم انباشته شده و هوای گرم و سرد واحد را تامین مینمایند . سیستم سرمایش دستگاه داکت اسپیلت همانند کولر گازی فعالیت می نماید و نسبتاً مصرف برق بالایی دارااست چون چنانچه بخواهیم صرفا یک اتاق را خنک کنیم گشوده ناچار هستیم کل دستگاه را روشن کرده و کلیه واحد خنک شود البته سیستم گرمایش داکت اسپیلت به وسیله آب گرم موتورخانه و یا این که پکیج کار می نماید و مصرف برق خیلی پایینی دارااست یعنی در فصل‌زمستان جهت گرمایش محیط , مصرف برق ناچیزی دارااست .

در تصویر بالا کویل آب گرم داکت اسپیلت را مشاهده میفرمایید که در یک سمت یونیت داخلی نصب شده و آب گرم بوسیله شیلنک ها از یک طرف وارد کویل شده و از سوی دیگر بیرون میشود زمانی رشته داکت اسپیلت در حالا کار کردن است باد ایجاد شده به پره های کویل آب گرم برخورد کرده و گرما را وارد محیط می‌نماید . اضطراری بذکر است آب گرم ما یحتاج داکت اسپیلت بوسیله پکیج و یا این که موتورخانه تامین میشود .

ایا دستگاه داکت اسپیلت نیاز به سرویس سالیانه دارد؟

داکت اسپلیت ها نیز نظیر دستگاه های کولر گازی به دلیل آلوده شدن کویل آبگرم و اوپراتور و هم کم شدن گاز سالانه می بایست بازدید و سرویس شوند . سرویس داکت اسپلیت ها بصورت سالیانه منجر خودداری از حاد شدن داکت اسپلیت شده , مصرف برق تا ۳۰ درصد کم شده و سوزوسرما دهی داکت اسپلیت دوچندان میشود .

درین قسمت می خواهیم در زمینه‌ی در دست گرفتن دیواری داکت اسپیلت مطالب و آموزشهایی خدمت شما عرض کنیم . ایجاد کنندگان دستگاه داکت اسپیلت تجهیزات متنوعی روی دستگاه نهاده اند که هرمورد از آن‌ها به نوبت خویش کاربردهایی برای ما دارا‌هستند و استفاده به موقع از این تجهیزات خالی از لطف نیست البته دیده می شود خیلی از مردمان از روش به کار گیری این آپشنها و در دست گرفتن دیواری داکت اسپیلت اطلاعات کافی ندارند و نمیتوانند از تمام تجهیزات دستگاه داکت اسپیلت بهره لازم را ببرند لذا آموزشهایی در‌این وب سایت برای شما دوستان عزیز گذارده ایم که امید است مورد پسند شما دوستان خوب قرار بگیرد .

نصب و تعمیر داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ( اسپلیت خانگی ) یکی رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در مرحله دنیا است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد فرنگی ( کندانسور ) تشکیل‌شده شده‌است که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند .

از مزایای اسپیلت استفاده از هوای رجوع و برگشت جهت بالا بردن بازده کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همینطور هوای جدید جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در فصل تابستان و چه در فصل‌زمستان اکسیژن کافی جهت سالم جسمی اشخاص را تأمین کند . سرویسکار کولر آبی تهران

در دستگاه های داکت اسپلیت به دلیل استفاده از جدا کننده روغن قابلیت و امکان لوله کشی در میان یونیت داخلی و فرنگی تا اختلاف طول متر مقدور است . در حالی که در اکثر زمان ها دستگاه های مو جود جهت رفع این نقص‌ از تله روغن استفاده میشود که علاوه بر ۱۵ راندمان کمتر در دراز دوران سعی خویش را از دست داده و نهایتاً باعث به پیدایش نقص‌ در کمپرسور و سوختن آن می‌شود . قابلیت جهت خودداری از خوردگی و , جايگاه سانتی گراد به بالا استفاده از فین های آنتی اکسیدان ۸تولید سرمایش در دمای بیرونی دسترسی آسان به فیلتر هوای قابل شستشو از تحت دسترسی به دمنده و موتور , پوسیدگی کابینت گالوانیزه با پوشش پلی است دارا بودن کوچکترین بعد ها یونیت داخلی در مقایسه با بقیه دستگاه ها از این , بدون نیاز به جدا کردن بی نقص قطعات برای تعمیرات نقطه حیث دستگاه داکت اسپلیت بیشترین سازش را با معماری و پباده سازی فضای داخلی مورد استفاده می نماید .

او‌لین معایبی که می توان خاطرنشان کرد نداشتن در اختیار گرفتن زوم میباشد ; یعنی زمانی که دستگاه در سوئیت روشن می شود تمام فضای منزل نیز دما می شود و این یک کدام از اصلی ترین معایب سیستم داکت اسپیلت میباشد . داکت اسپیلت ها در مقایسه با چیلر دارنده مصرف برق بالاتری میباشند اما درمقایسه با اسپیلت دیواری از مصرف برق کمتری برخوردار می‌باشند . و در نهایت پایانی عیبی که می توان بازگو کرد مشکل صدای آزار دهنده ی اکثر داکت اسپیلت ها است

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *