طریقه لوله کشی آب ساختمان از جلوی درب منزل و نصب کنتور در ساختمان

آب‌آشامیدنی , پس از تصفیه شدن , با پمپ در لوله های مهم شهر جریان پیدا می نماید و در نهایت به منازل یا این که واحدهای تجاری و صنعتی می‌رسد . در مسیرهای متعدد , بوسیله شیر فلکه های کشویی جریان آب مهار و در کانال آب توزیع می شود .

چه طور از لوله حیاتی جلوی درب خانه انشعاب بگیریم

شیر درون پیاده‌رو
نصب کنتور آب
شرح لوله کشی ساختمان
طریقه لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی
طریقه اتصال به لوله با اهمیت

طریقه انشعاب لوله اصلی به داخل ساختمان

برای اتصال کانال لوله کشی آب شهر به لوله کشی درون ساختمان از بست های منحصر به فرد به کار گیری می شود در گزینش مسیر انشعاب توجه فرمائید که چه بسا الامکان مسیر بدون واسطه و سوای پیچ‌و‌خم بسیار باشد .

شکل۱ – روش انشعاب گیری از لوله حیاتی

درین صورت یک شیر انشعاب روی لوله کلیدی آب شهر نصب شده‌است یک کدام از هدف ها نصب شیر انشعاب در دست گرفتن لوله ی انشعاب است تا در مواقعی نظیر ایراد در کانال آب درون ساختمان بتوان جریان آب ساختمان را قطع کرد .

طریقه اتصال به لوله با اهمیت

برای دوری از یخ زدن آب و هم وارد داخل شدن فشار ناشی از رفت وآمد وسایل نقلیه می بایست آن را در عمق قابل قبولی نصب کرد متاع لوله برای ساختمان ها معمولی بایستی از مدل پی او سی فشار حاذق , مسی و یا این که پلی اتیلنی باشد . لوله های فولادی گالوانیزه در قبال خوردگی و پوسیدگی مقاومت مقداری دارااست و زود از در میان میروند اما اگر که بدون چاره به به کار گیری میباشید آن را با یک لایه قیرگونی بپوشانید . قطر لوله انشعاب به میزان مصرف در ساختمان , فشار آب شهر , ارتفاع و قطر لوله و هم دوری یا این که قربت مصرف کننده از لوله حیاتی وابسته است . راهنمای لوله کشی فاضلاب در ساختمان

درهرصورت سفارش میشود که قطر انشعاب از ۳/۱ قطر لوله آب شهر بیشتر نباشد . همینطور می بایست اعتنا داشت که دست کم قطر این لوله برای مصرف یک خانواده دست کم ۲۰ میلی متر و برای مصرف یکسری خانواده از ۲۵ میلی متر کمتر نباشد

شیر درون پیاده‌رو

پیشین از نصب کنتور آب در محل عبور عابر پیاده جلو ساختمان در مسافت دستکم ۵۰ سانتی متر از دیوار یا این که درب پارکینک روی لوله انشعاب کلیدی ساختمان نصب می شود و بوسیله یک غلاف ساقه شیر حفاظت و به تراز آورده می شود  و یک درپوش فلزی کوچک در کف پیاده‌رو روی آن نصب می شود تا محل آن را معین نماید در هنگام تعمیرات اصلی ساختمان آّب با این شیر جدا و وصل می شود .

نصب کنتور آب

جهت در دست گرفتن آب از کنتور به کارگیری می شود . گنجایش کنتور می بایست با میزان مصرف متناسب باشد و زیرا غالبا میزان قطر لوله خروجی کنتور کمتر از قطر لوله آب ساختمان است این مسئله سبب ساز افت فشار می شود و از مصرف بی روش و خیلی زیاد آب جلوگیری می شود . چرخش توربینی داخل کنتور در اثر عبور آب به تکان در میاید که هرچه سرعت برداشت آب بیشتر باشد چرخ های شماره انداز کنتور بیشتر میچرخند و به طور عدد بر حسب مترمکعب نمایش داده می شود برای دسترسی سهل وآسان مامورین اداره آب , کنتور معمولاً در درون ساختمان و یا این که بعداز درب محل ورود تراس نصب میشود . کنتور می بایست در محلی قرار گیرد که خطر انجماد وجود نداشته باشد .
کنتور

شرح لوله کشی ساختمان

بعداز کنتور یک شیر انقطاع و وصل و شیر یکطرفه در محل ورود ساختمان نصب می شود و آن‌گاه با اعتنا به کانال لوله کشی و امکانات آب رسانی مورد به کار گیری در ساختمان ها , بسته بدین این‌که تک واحدی یا این که تیم ای از یک سری واحد مسکونی , تجاری یا این که اداری باشد ادامه مسیر لوله کشی متنوع است پس از شیر یکطرفه انشعاب های مطلوب برای تهیه و تنظیم آب گرم مصرفی و لوله های تغذیه آب سرد طبقات و پایین زمین جدا می گردند . در صوت به کارگیری از دستگاه رنج گیر آب در سیستم حرارت مرکزی و تهویه مطبوع , انشعاب دیگری هم برای آن در حیث گرفته می شود . یک شیر فلکه سرشیلنگی برای برداشت آب می‌توانید در موتورخانه نصب کنید لوله های آب گرم خروجی از منشاء آب گرم هم همراه لوله آب سرد وارد خدمات شده , وسایل بهداشتی را تغذیه می نماید .

طریقه لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی

در ساختمان های بزرگ خیس و یک‌سری واحدی , معمولا یک یا این که یکسری مسیر برای بالا بردن لوله های آب در حیث گرفته می شود . برای تمام لوله های بالارونده در اولِ مسیر بایستی از شیر فلکه جدا دستی استعمال شود . و در اولِ هر طبقه هم برای لوله محل ورود به طبقه می بایست از شیر فلکه جدا و وصل برای همگی لوله ها به کارگیری کرد . بعد از آن لوله های آب سرد و گرم مصرفی در طبقات ساختمان توزیع میشود . در صورتی‌که داشتن سقف کاذب قابلیت پذیر خوبتر است لوله کشی در هر واحد در باطن سقف کاذب به عبارتی طبقه انجام گردد .

علاوه بر لوله های آب سرد و آب گرم لوله سو‌مین به اسم لوله گردش آب گرم که معمولا از نهایی مصرف کننده گرفته شده و در ورودی آب سرد به مرجع آب گرم وصل می شود . و کارش گردش همیشگی آب در میان مصرف کننده ها و مبداء آب گرم است چه مصرف کننده گشوده و یا این که بسته باشد . وجود این لوله از هدر رفت آب پرهیز می نمایند چون در محل هایی که مسافت تا منشاء آبگرمکن دوچندان باشد سریعتر به آب گرم دسترسی پیدا میکنیم . برای دوری از خطر وقوع آلودگی در کانال لوله کشی توزیع آب , از منش ها و وسایلی نظیر مسافت هوایی , شیر یک طرفه و شیر خلا استعمال می شود . موارد مهم در تخلیه چاه رستوران ها

شیر یکطرفه

شیرهای یکطرفه معمولاً بعداز کنتور آب , روی خط تغذیه آب سرد , گذشته از آب گرم کن و مواقعی دیگر به کار گیری می شود . شیر یکطرفه می بایست صرفا در یک طرف به آب اذن عبور دهد و از دسته فنردار با نشیمن آب بند باشد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *