نحوه تعمیر و سرویس کولر های گازی توسط سرویسکاران

تعمیر کولر گازی

طرز تعمیر و خدمت کولر های گازی به وسیله سرویسکاران
عمده خطاها و فساد های کولرهای گازی از جایی ناشی می شود که وجود یک بی توجهی منجر آن شده‌است . در واقع اکثری از تعمیرات کولر گازی در‌حالتی که به موقع شناسایی شوند و یا این که در‌حالتی که در حین مطلوب کولر گازی خدمت شود واقعه نمی افتند و این نشان میدهد که کار خدمت عصر ای کولر گازی تا چه حد اهمیت دارااست .

سرویس کولر گازی و بالابردن کارایی دستگاه

خدمت کولر گازی در ارتقا راندمان و عملکرد دستگاه شما تاثیر به سزایی دارااست , مصرف انرژی را تا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش میدهد , مخارج تعمیرات کولر گازی شما‌را تا بیشتراز ۴۵ درصد کاهش میدهد , قدمت اثر گذار کولر گازی ارتقا دیده گیری خواهد داشت و حیاتی خیس از تمامی این که منجر می شود شما از کیفیت باد خروجی دستگاه رضایت صد در صدی داشته باشید .

ما در‌این مطلب قصد داریم به اشخاصی که دوست دارا هستند خودشان کار خدمت کولر گازی را انجام دهند فراگیری هایی را ارائه کنیم . با تعقیب کردن ارشاد های این فراگیری , میتوانید خدمت کولر گازی خویش را انجام دهید . ولی در حیث داشته باشید که در‌حالتی که به موضوع مشکوکی بازخورد کردید به طبع می بایست با تعمیرکار کولر گازی مشاوره نمایید . لوله بازکن شرق تهران

تعمیر کولر گازی

خدمت کولر گازی اسپلیت :

پاک کردن پنل داخلی

تعویض و تمیز کردن فیلتر های کولر های گازی

نصب و تعمیر فلاش تانک هاشمیه مشهد

پاک کردن فیلترها

مقدمه برای پاک کردن پنل داخلی , فریم جلویی پنل را بازکرده و فیلترها را بیرون نمایید و آنها با به کارگیری از فشار آب منزه بشویید به گونه ای که خاک و گرد و غباری روی آن باقی نماند . به کارگیری از گاز منزه کن برای وا رفته کردن چربی ها پیشین از اعمال فشار آب هم ایده خیر است چون معمولا در فضای منزل کمی بخار روغن موجود است که می‌تواند داخل وسایل الکتریکی بنشیند . اذن دهید گاز منزه کن یک ساعت روی غربال بماند .

توصیه می شود دستکم دو سال یک توشه فیلترها را ردوبدل نمایید . بعضا از رسوبات و کثیفی ها اصلا با شستشو منزه نمیشوند و بعضا از دریچه فیلترها بسته میشوند که‌این کار چه بسا با شستشوی مضاعف نیز جبران نمیشود . برای این کار تعیین غربال مبنی بر نوع دستگاه را فراموش نکنید .

تمیز کردن سنسور و فین های آب کولر گازی

پاک کردن سنسور یا این که ترموستات محیطی

ترموستات محیطی که به سنسور کولر گازی نیز آوازه دارااست وسیله ای است که برای انتخاب دمای محفظه موضوع به کارگیری است و منجر می شود که موفقیت کولر گازی شما مدام مقدار صدق از دمای تهیه شده را برای شما تولید نماید . زمانی این سنسور آلوده شود اعتنا خویش را از دست خواهد اعطا کرد و اکثر اوقات برهان گرم شدن باد کولر میتواند آلوده شدن این قطعه باشد .

این ترموستات بر روی پره های کویل های پست فیلترها قرار گرفته است و یک قطعه فلزی است . پاک کردن سنسور همانطور که توضیح داده شد بدین علت اهمیت دارااست که دستور پر‌نور شدن مداد کولر به وسیله این قطعه صادر می شود و کثیفی اعتنا کارایی آن را ذیل می‌آورد , و منجر پیدایش نقص‌ در کارایی کولر گازی شما می شود .

برای پاک کردن سنسور یا این که ترموستات محیطی با مقداری محلول سرکه و آب و یا این که گاز منزه کن این کار را انجام دهید .

تعمیر کولر گازی

پاک کردن فین های کویل

قطعه بعدی که به منزه شدن نیاز دارااست , فین های کویل میباشند که نقشی نظیر نقش رادیاتور در ماشین ایفا می نمایند و می بایست منزه نگه داشته شوند .

آغاز به فین ها آب بپاشید تا به طور کامل مرطوب شوند و آنگاه آن‌ها را با یک برس منزه نمایید . به کارگیری از گاز منزه کن و بخارشوی در‌این سطح هم اثر گذار خواهد بود چون فین ها می توانند چربی متعددی بگیرند .

پره های این فین ها به شدت شکننده میباشند پس می بایست با اعتنا و صبر و به آرامی با به کارگیری از یک خودکار موی کار پاک کردن آن را انجام دهید .

بررسی وشست وشوی   پنل خارجی کولر های گازی

خط مش آب کولر را محاسبه نمایید

یونیت یا این که پنل داخلی دارنده یک خط مش آب است که آب یا این که رطوبت درون کولر گازی را دفع می نماید . گرفتگی این لوله منجر انباشت آب و تولید رطوبت بالا و نهایتا زخم دیدن بخصوص امکانات برقی و سیم کشی های کولر خواهد شد .

شاید بعضا از رسوبات و یا این که موی و غبار این مسیر را مسدود کرده باشند . به آرامی مسیر آب را منزه نمایید . در حیث داشته باشید که در‌حالتی که مسیر از داخل لوله کشی گرفته است می بایست مبادرت به تعمیر کولر گازی به وسیله یک تعمیرکار ماهر بشود .

تعمیر کولر گازی

بقیه جوانب را تحلیل نمایید

نظارت بقیه جوانب کولر گازی و پاک کردن پنل داخلی اهمیت متعددی دارااست . هرچند تشخیص بعضا از موردها صرفا از سرویسکار ماهر کولر گازی ساخته است اما بعضا از موضوعات نیز به وسیله خویش شما قابل تشخیص است .

برای این مراد از عدم بوی نامطلوب , بوی سوختگی , جای خوردگی و یا این که نشتی گاز , گرم نبودن باد کولر , عدم علامتی از اتصالی و . . . مطمئن گردید و در شکل مشاهده چنین وضعیتی بلافاصله کار تعمیر کولر گازی را به تعمیرکار مختص کولر گازی واگذار نمایید .

پاک کردن پنل فرنگی

پنل فرنگی کولر گازی که اکثر اوقات برای خدمت کولر گازی فراموش می شود در‌حالتی که اهمیت بیشتری از پنل داخلی نداشته باشد صد رد صد اهمیت کمتری ندارد .

شستشوی پنل فرنگی

ساختار پنل فرنگی به شکلی است که به راحتی میتوانید آن را شستشو دهید . برای انجام خدمت کولر گازی در نصیب پنل فرنگی به روشی سرعت بالا و سهل , با فشار آب دستگاه کارواش خانگی یا این که شلنگ آب , نصیب رادیاتور نظیر واحد فرنگی را با اعتنا و نازکی بشوئید .

تر شدن موتور حرفه مشکلی بوجود نخواهد آورد , ولی اعتنا نمایید تا فین های دقیق دستگاه که در صورت معین گردیده اند خم نشوند چون این دستور در جریان هوا نقص‌ بوجود می‌آورد و به کولر شما زخم میرساند . صاف کردن مجدد این فین ها دشوار است و اعتنا و مهارت متعددی می طلبد .

لوله بازکنی خیابان ۱۷ شهریور شبانه روزی

هر چند اشخاصی که کار قطعات کولر گازی را به فروش میرسانند اخیرا دستگاهی به اسم کتف پره را به فروش میرسانند که با به کارگیری از این دستگاه میتوانید پره های ناصاف را به وضعیت پیشین برگردانید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *