Categories: نصب داکت اسپلیتنصب و سرویس و تعمیر پکیج

چگونگی نصب و راه اندازی داکت اسپلیت با راهنمای کامل

داکت اسپلیت ( اسپلیت خانگی ) یکی‌از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در تراز عالم است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد خارجی ( کندانسور ) درست شده شده‌است که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند .

نصب داکت اسپلیت و راه اندازی آن

داکت اسپلیت ( اسپلیت خانگی ) یکی‌از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در تراز عالم است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد خارجی ( کندانسور ) درست شده شده‌است که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند .

داکت اسپلیت چیست و چگونه کار میکند؟

درین سیستم داکت ها و شبکه های انتقال هوا , کوچکتر گردیده اند و این سبب می شود که بتوان آن‌ها را به طور افقی برفراز سقف تعبیه کرد و انعطاف بیشتری در شبکه کشی ها میسر شده‌است . این در حالیست که کولر ها آبی‌رنگ این قابلیت و امکان به رنج آماده می‌باشد و گاه شبکه های کولر در خارج از ساختمان تعبیه میگردند

داکت اسپلیت سقفی و نحوه نصب آن

داکت اسپلیت تحت عنوان یکی شایسته ترین و برگزیدگان سیستم های تهویه مطبوع هوا در اکثری از دنیا محبوبیت بخش اعظمی پیدا نموده است و استفاده از آن مضاعف مرسوم هست , داکت اسپلیت که به راحتی در اکثری از نقاط یک ساختمان مسکونی و غیر مسکونی تعبیه می شود , میتواند در سقف کاذب به کار رود و به صورت متفرق گرمایش و سرمایش محیط را تامین سازد . داکت اسپلیت به طور نهفته بر بالای سقف کاذب قرار می‌گیرد و بوسیله شبکه هایی که به آن متصل میباشند هوای همسایه را در فصل‌زمستان گرم و در فصل‌تابستان خنک می نماید . کافی است کنترل از راه دور آن را بردارید و دکمه خاموش و روشن را بزنید .

قابلیت و امکان تهویه یک سری گوشه و کنار به طور هم‌زمان , لوله کشی با متراژ بالا , امکان شستشو غربال و دسترسی سهل وآسان , استفاده در دمای فراوان بالا از مزایای داکت اسپلیت سقفی است . امروزه پباده سازی داخلی منزل از اهمیت بخش اعظمی برخوردار شده‌است . تجهیزات و طرح هایی که در دکورا سیون داخلی به کار میرود , از جنبه های مختلفی در لحاظ گرفته میشوند و اجرا می گردند . سقف کاذب که پایین تر از سقف با اهمیت کار گذارده می شود , در کاهش طول و اتلاف انرژی تاثیر متعددی دارااست . براین اساس خیر فقط به منزله ایجاد یک طرح زیبا در معماری داخلی به کار میروند بلکه در کاهش مصرف انرژی هم و نورپردازی منحصربه‌فرد , پوشش عیب های سقف حساس به کار می‌روند .

برای تعبیه داکت اسپلیت در سقف های کاذب ابتدا بایستی محل قرار گیری و تعداد داکت اسپلیت های مورد نیاز مشخص و معلوم گردد , ظرفیت داکت اسپلیت بررسی می شود , آن‌گاه با دقت به سقف کاذب و شبکه کشی و نصب لوله های دستگاه مطلوب ترین رده برای داکت اسپلیت یا این که داکت اسپلیت ها انتخاب می شود . در حالتی که داکت اسپلیت توسطی تیمی کارشناس و مجرب نصب و راه اندازی شود , هیچگونه نقصی در سقف کاذب ایجاد نمیگردد و مسیر داکت اسپلیت با نازکی تمام و به طور تماما نهفته جاگذاری می‌گردد . چطور می توان هواگیری رادیاتور شوفاژ و پکیج را انجام داد

پکیج دیواری

برای تربیت متخصص ها راهبری و تعمیر و حفظ می بایست یک برنامه آموزشی تدوین کردن و اجرا شود , به نحوی که‌این اشخاص کاملاً با خصوصیات سیستم های توهیه مطبوع هوا همچون داکت اسپلیت و دستگاه های تبرید و موتورخانه ها , دیگ های بخار , آبگرم و پکیج دیواری و اجزاء مکانیکی آن و همینطور مسئولیتی که قرار است به عهده گیرد , آشنا شوند .

نیازهای با اهمیت در تعمیر و مراقبت سیستم های فوق عبارتند از : تمیزکاری و تمیزی ; کیپ و غیر قابل نفوذ بودن ; روانکاری به موقع ; وجود وسایل ایمنی .

نظافت و تمیزی بایستی دربرگیرنده کل سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت , از جمله درون دستگاه ها و محل نصب آنان باشد . تمیزی سیستم علامتی از توان مدیریتی مسئولین راهبری و مراقبت سیستم است . وجود کثافت و رسوب در دستگاه های داکت اسپلیت , دستگاه های تبرید و پکیج دیواری روی میزان انتقال حرارت , جریان سیالات و روغن تأثیر منفی نهاده و موجب ناکارایی و خرابی زود هنگام اجزاء سیستم می شود .

موتورها , دمپر ها و غیره بایستی منظماً روانکاری شده و سیستم روغنکاری چیلر هم بایستی همواره در شرایط عالی نگهداشته شود . قصور درین کار سبب تخریب نابهنگام یاتاقانها شده و می‌تواند خسارات اکثر ای را به سیستم وارد سازد .

همگی وسایل ایمنی می بایست همواره تندرست و فعال نگداشته شوند . این وسایل از پیدایش اشکالات کوچکی که می‌توانند سبب خسارات بزرگ شوند , پرهیز می نمایند و به این نظر هیچ وقت نباید آن‌ها‌را از سیستم در اکنون کار جدا کرد

به دلیل تعدد گونه ها و تفاوت های هر دسته از دستگاه های داکت اسپلیت , تبرید و پکیج دیواری که به وسیله کارخانجات متعدد تشکیل‌شده گردیده اند , این داده ها احتمال دارد مدام کاربرد نداشته باشند و مراقبت و تعمیر هر دستگاه به روشی متعدد صورت بپذیرد که در اینجا کلیات آن مطرح شوید ; ولی چیزی که بایستی به یاد سپرده شود , این است که همواره راهبرد کارخانه خالق بر هر سفارش دیگری مقدم است . آموزش نحوه لوله کشی پکیج و رادیاتور ساختمان

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Recent Posts

لوله بازکنی شرق تهران قیمت مناسب تر از همه جا

خدمات لوله بازکنی شرق تهران در تمامی  مناطق شرق از جمله تهرانپارس، نارمک، شمیران نو و هروی ارائه می شود. …

3 سال ago

خودشور توالت فرنگی چگونه وسیله ای می باشد؟به همراه فیلم اموزشی

 یکی از مشکلات عمومی در توالت های فرنگی مسئله شستن توالت فرنگی می باشد که خودشور توالت فرنگی راهکار مناسبی…

3 سال ago

آیا در رابطه با کفشور پدالی چیزی شنیده اید به همراه فیلم آموزشی

 از آنجا که انسان ها هر روز مقداری فاضلاب درست می کنند و از راه کفشور ها به درون سیستم…

3 سال ago

آیا دستشویی قدیمی ذوزنقه ای را به خاطر دارید!

قدیمی ترها شاید دستشویی قدیمی ذوزنقه ای را به خاطر داشته باشند. این دستشویی ها به سبب شکل و شمایلی…

3 سال ago

نحوه نشستن و استفاده از توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی در زمان های قدیم در ایران مرسوم نبوده و اخیراً رایج شده است لذا برای فرد…

3 سال ago

درآوردن طلا از چاه به روش های ساده

برخی اوقات زمان استفاده از سرویس بهداشتی زیورآلاتی که همراهمان است مثل انگشتر دستبند گوشواره و غیره ناخودآگاه به درون…

3 سال ago