Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر آبیسرویس کولرسرویس کولر آبینصب کولرنصب کولر آبینصب و تعمیر پمپ آب

توضیحاتی در مورد نحوه ساخت کولرهای آبی کم‌مصرف بدون موتور و تسمه

به نقل از خبر نگار ایرنا , این کولر آبی که بازده بالایی در خنک کردن هوا داراست با به کارگیری از یک مدار القایی الکترومغناطیسی که باطن کولر قرار داده شده کار می نماید و چه بسا میتواند با انرژی شمسی شارژ شود و جاهایی که برق نیست نیز کاربرد دارااست . نصب کولر گازی مشهد

ساخت کولر های ابی

بهادرخیر اندیش اختراع کننده این دستگاه کولر آبی یک‌شنبه در اظهار‌کرد و گو با خبر نگار ایرنا اظهار داشت : کولر آبی‌ کم مصرف مزایای متعددی دارااست اعم از آنکه احتمال خطر برق گرفتگی در کولر به صفر رسیده است , این دستگاه با ولتاژ ۱۲ تا ۲۴ ولت کار می نماید و خطر برق گرفتگی که تا به امروز صدها قربانی از همین محل بر جای نهاده است را به صفر میرساند .

این اختراع کننده شیرازی همینطور بابیان این‌که یک سیستم معمولی الکترومغناطیسی برای این کولر پباده سازی شده‌است خاطرنشان کرد  این سیستم نقش تحریک کننده داراست و با ولتاژ تحت کار تحریک را انجام میدهد و با توان کم برق به کار خویش ادامه میدهد .

یک سیستم در دست گرفتن طرح ریزی شده به وسیله میکروکنترلر دراین کولر قرار داده شده تا کار تحریک بموقع صورت بپذیرد و می‌تواند بهینه جویی ۸۰ درصدی در مصرف برق و صرفه ۲۵ درصدی در مصرف آب چه بسا بیشتر از کولرهای معمولی باد ایجاد نماید .

او در باره مصرف برق این کولر آبی کم مصرف اعلام کرد : از سرعت کم تا بالا دراین کولر فی مابین ۲۵ وات تا ۱۲۰ وات انرژی مصرف می شود و می توان آن را در سرعت گردش مختلف تهیه کرد , در حالی که کولرهای معمولی تنها دو جور گردش تند و کند دارا هستند .

خیراندیش بابیان این که مصرف برق در کولرهای معمولی در به دور بالا گاه تا ۱۲۰۰ وات میرسد ذکر کرد : براین اساس این کولر کم مصرف میتواند چه بسا با یک باتری معمولی شارژ شود و به کار خویش ادامه دهد .

این اختراع کننده شیرازی درادامه با برشمردن مزایای کولر کم مصرف آبی‌رنگ بیان کرد : زیرا پمپ این کولر ۱۲ ولت است درصورت غوطه ورشدن در آب نمی سوزد , این کولر شناور ندارد و با سنسورهای هوشمند جریان محل ورود آب را در اختیار گرفتن می نماید بنابر این هیچگاه با وخیم بودن شناور چکه نمی‌کند و آب از کولر سرریز نمیشود و آب هدر نمی رود سازه بر این صرفه جویی کم نظیری در مصرف آب دارااست . نصب و لوله کشی منبع آب(تانکر) در منازل به دلیل کمبود آب

خیراندیش همینطور بیان کرد :

یکی خصوصیات دیگر این دستگاه این است که در فصل‌زمستان در صورتی گاز منواکسید کربن در محل سکونت پخش شود , هوشمندانه روشن می شود وهوای تمیز تزریق می نماید و می‌تواند جان اشخاص را در‌این مواقع نجات دهد .

به گفته این اختراع کننده شیرازی از خصوصیات دیگر این کولر هوشمند این است که در صورتی در منزل و محل سکونت به هر دلیلی گاز نشت کندو مواد قابل اشتعال پخش شود , فوری روشن می شود و هوا تزریق می نماید و نمی گذارد غلظت مواد قابل انفجار و قابل اشتعال بالا برود و حریق سوزی و انفجار رخ بدهد , این خصوصیات قادر است علاوه بر دوری از خسارات جانی و مالی کمک بزرگی به اداره ایمنی وآتش آدرس و واحدهای بیمه گذار باشد .

قیمت کولر های ابی

روی تمامی کولرهای آبی جان دار که در اکنون کار است می توان سامانه هوشمند پباده سازی شده را نصب کرد و فارغ از نیاز به هزینه مازاد و با نصف قیمت  کولرهای آبی موجود در بازار می توان از این کولر به کار گیری کرد .

خیراندیش خواهان حمایت دستگاه های مسئول برای سپرده گذاری و رساندن این دستگاه به ایجاد انبوه شد و ذکر کرد با توجه به گرمای کم سوابق سال جاری در کشور و بالارفتن پیک مصرف در صورت همیاری دستگاه های مسئول این ابداع می‌تواند تا حدود متعددی در مصرف برق صرفه جویی ساخت نماید .
قیمت آن نسبتاً یک سوم کولرهای معمولی است .

انواع نشتی حاصل از ترکیدگی لوله آب
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 3    میانگین: 3.3/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: ساخت کولر های ابیسرویس کولر ابیکولر ابی کم مصرفکولر های ابینصب کولر ابی

Recent Posts

لوله بازکنی شرق تهران قیمت مناسب تر از همه جا

خدمات لوله بازکنی شرق تهران در تمامی  مناطق شرق از جمله تهرانپارس، نارمک، شمیران نو و هروی ارائه می شود. …

3 سال ago

خودشور توالت فرنگی چگونه وسیله ای می باشد؟به همراه فیلم اموزشی

 یکی از مشکلات عمومی در توالت های فرنگی مسئله شستن توالت فرنگی می باشد که خودشور توالت فرنگی راهکار مناسبی…

3 سال ago

آیا در رابطه با کفشور پدالی چیزی شنیده اید به همراه فیلم آموزشی

 از آنجا که انسان ها هر روز مقداری فاضلاب درست می کنند و از راه کفشور ها به درون سیستم…

3 سال ago

آیا دستشویی قدیمی ذوزنقه ای را به خاطر دارید!

قدیمی ترها شاید دستشویی قدیمی ذوزنقه ای را به خاطر داشته باشند. این دستشویی ها به سبب شکل و شمایلی…

3 سال ago

نحوه نشستن و استفاده از توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی در زمان های قدیم در ایران مرسوم نبوده و اخیراً رایج شده است لذا برای فرد…

3 سال ago

درآوردن طلا از چاه به روش های ساده

برخی اوقات زمان استفاده از سرویس بهداشتی زیورآلاتی که همراهمان است مثل انگشتر دستبند گوشواره و غیره ناخودآگاه به درون…

3 سال ago