توضیحاتی در مورد نحوه ساخت کولرهای آبی کم‌مصرف بدون موتور و تسمه

به نقل از خبر نگار ایرنا , این کولر آبی که بازده بالایی در خنک کردن هوا داراست با به کارگیری از یک مدار القایی الکترومغناطیسی که باطن کولر قرار داده شده کار می نماید و چه بسا میتواند با انرژی شمسی شارژ شود و جاهایی که برق نیست نیز کاربرد دارااست . نصب کولر گازی مشهد

ساخت کولر های ابی

بهادرخیر اندیش اختراع کننده این دستگاه کولر آبی یک‌شنبه در اظهار‌کرد و گو با خبر نگار ایرنا اظهار داشت : کولر آبی‌ کم مصرف مزایای متعددی دارااست اعم از آنکه احتمال خطر برق گرفتگی در کولر به صفر رسیده است , این دستگاه با ولتاژ ۱۲ تا ۲۴ ولت کار می نماید و خطر برق گرفتگی که تا به امروز صدها قربانی از همین محل بر جای نهاده است را به صفر میرساند .

این اختراع کننده شیرازی همینطور بابیان این‌که یک سیستم معمولی الکترومغناطیسی برای این کولر پباده سازی شده‌است خاطرنشان کرد  این سیستم نقش تحریک کننده داراست و با ولتاژ تحت کار تحریک را انجام میدهد و با توان کم برق به کار خویش ادامه میدهد .

یک سیستم در دست گرفتن طرح ریزی شده به وسیله میکروکنترلر دراین کولر قرار داده شده تا کار تحریک بموقع صورت بپذیرد و می‌تواند بهینه جویی ۸۰ درصدی در مصرف برق و صرفه ۲۵ درصدی در مصرف آب چه بسا بیشتر از کولرهای معمولی باد ایجاد نماید .

او در باره مصرف برق این کولر آبی کم مصرف اعلام کرد : از سرعت کم تا بالا دراین کولر فی مابین ۲۵ وات تا ۱۲۰ وات انرژی مصرف می شود و می توان آن را در سرعت گردش مختلف تهیه کرد , در حالی که کولرهای معمولی تنها دو جور گردش تند و کند دارا هستند .

خیراندیش بابیان این که مصرف برق در کولرهای معمولی در به دور بالا گاه تا ۱۲۰۰ وات میرسد ذکر کرد : براین اساس این کولر کم مصرف میتواند چه بسا با یک باتری معمولی شارژ شود و به کار خویش ادامه دهد .

این اختراع کننده شیرازی درادامه با برشمردن مزایای کولر کم مصرف آبی‌رنگ بیان کرد : زیرا پمپ این کولر ۱۲ ولت است درصورت غوطه ورشدن در آب نمی سوزد , این کولر شناور ندارد و با سنسورهای هوشمند جریان محل ورود آب را در اختیار گرفتن می نماید بنابر این هیچگاه با وخیم بودن شناور چکه نمی‌کند و آب از کولر سرریز نمیشود و آب هدر نمی رود سازه بر این صرفه جویی کم نظیری در مصرف آب دارااست . نصب و لوله کشی منبع آب(تانکر) در منازل به دلیل کمبود آب

خیراندیش همینطور بیان کرد :

یکی خصوصیات دیگر این دستگاه این است که در فصل‌زمستان در صورتی گاز منواکسید کربن در محل سکونت پخش شود , هوشمندانه روشن می شود وهوای تمیز تزریق می نماید و می‌تواند جان اشخاص را در‌این مواقع نجات دهد .

به گفته این اختراع کننده شیرازی از خصوصیات دیگر این کولر هوشمند این است که در صورتی در منزل و محل سکونت به هر دلیلی گاز نشت کندو مواد قابل اشتعال پخش شود , فوری روشن می شود و هوا تزریق می نماید و نمی گذارد غلظت مواد قابل انفجار و قابل اشتعال بالا برود و حریق سوزی و انفجار رخ بدهد , این خصوصیات قادر است علاوه بر دوری از خسارات جانی و مالی کمک بزرگی به اداره ایمنی وآتش آدرس و واحدهای بیمه گذار باشد .

قیمت کولر های ابی

روی تمامی کولرهای آبی جان دار که در اکنون کار است می توان سامانه هوشمند پباده سازی شده را نصب کرد و فارغ از نیاز به هزینه مازاد و با نصف قیمت  کولرهای آبی موجود در بازار می توان از این کولر به کار گیری کرد .

خیراندیش خواهان حمایت دستگاه های مسئول برای سپرده گذاری و رساندن این دستگاه به ایجاد انبوه شد و ذکر کرد با توجه به گرمای کم سوابق سال جاری در کشور و بالارفتن پیک مصرف در صورت همیاری دستگاه های مسئول این ابداع می‌تواند تا حدود متعددی در مصرف برق صرفه جویی ساخت نماید .
قیمت آن نسبتاً یک سوم کولرهای معمولی است .

انواع نشتی حاصل از ترکیدگی لوله آب

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 3    میانگین: 3.3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *