آموزش نحوه انجا م لوله کشی آب ساختمان

فراگیری طرز انجا م لوله کشی آب ساختمان
لوله کشی آب ‌ساختمان با اعتنا به مجتمع یا این که تک واحدی بودن ساختمان و یا این که بسته به موضوع کاربری آن ( مسکونی باشد یا این که تجاری ) قادر است مضاعف متنوع باشد . در کلیه اشکال مسیر آب مصرفی بعد از اتصال به کنتور , به شیر یکطرفه انقطاع و وصل در محل ورود ساختمان متصل میشود .

لوله کشی اب گرم و سرد و شیر های اصلی آن

در لوله کشی آب سرد و گرم ‌ساختمان , آب معمولاً از یک انشعاب دارای اهمیت وارد لوله تقسیم کننده میشود و سپس به وسیله یک یا این که چندین مسیر جداکننده وارد ساختمان‌های چندین واحدی یا این که تک واحدی شده و انشعاب‌های آب سرد و گرم مصرفی , برای ورود به هر واحد در حیث گرفته میشود .

لوله کشی اب سرد و گرم در ساختمان آموزش نحوه تشخیص و رفع نم و رطوبت با دستگاه نشتی یاب بدون خرابی

‌‌شیرهای دارای اهمیت ترموستاتیک بخش اعظم در ساختمان‌های تجاری به كار میروند و به مقادیر آب متعددی نیاز دارا هستند . این شیرها آب خروجی از دیگ یا این که آبگرمكن را به دمای پایین‌تری تعدیل میکنند . مثلا یک شیر دارای اهمیت در یک هتل یا این که یک سوئیت برای تعدیل آب ۱۸۰ جايگاه فارنهایت كه از یک دیگ بیرون میشود به دمای حداكثر ۱۴۰ جايگاه فارنهایت به كار می‌‌رود .

شیر دارای اهمیت , او‌لین شیری است كه در سیستم به كار میرود هرچند كه این شیر مصرف كننده در قبال سوختن یا این که تاول زدن حفظ نمی‌كند . چرا كه این شیر در هنگام نصب بر روی یک جايگاه حرارت مشخص و معلوم تهیه میشود و سبب میشود كه دمای آب محل ورود مطابق با دمای طرح ریزی شده باشد . در اکثری از موردها شیر دارای اهمیت در طبقه اولیه ‌یا طبقه همكف قرار میگیرد . یعنی تا حد امكان در نزدیكی مبداء تامین آب گرم‌ . زمانی كه دمای آب به وسیله شیر دارای اهمیت تعدیل ‌شود با تكیه بر سیستم گردش دوباره می‌توان از تامین دمای متبوع برای آب اطمینان حاصل نمود .

بررسی شیرهای یکطرفه در لوله کشی اب ساختمان

شیرهای یکطرفه معمولاً بعداز کنتور آب , روی خط تغذیه آب سرد , گذشته از آب گرم کن و مواقعی دیگر استعمال میشود . شیر یکطرفه می بایست صرفا هم راستا به آب اذن عبور دهد و از مدل فنردار با نشیمن آب بند باشد .

نحوه کار شیر خلاشکن

شیر یا این که وسیله مکانیکی خلاشکن فعالیت مکش سیفونی را حذف میکند این وسیله روی شیر فشاری آب شست و شوی کاسه دستشویی , روی خط تغذیه آب بهداشتی به اتومبیل خرقه شویی و ظرف شویی نصب و در شکل انقطاع جریان آب شهر جلو بازگشت جریان را میگیرد .

لوله کشی اب سرد و گرم در ساختمان

نکات لازم درباره ی لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

لوله‌های آب برابر نقشه‌ها و فهرست مقادیر کار می بایست از برنج‌ , مس , چدن , آهن قابل انعطاف یا این که فولاد و یار با اتصالی‌های مطلوب باشند و موضوع ثبت قرار گیرند . کلیه لوله‌ها و اتصالی‌های آهنی و فولادی دنده‌دار می بایست گالوانیزه باشند .

• حداکثر فشار کار تاسیسات آبرسانی با در حیث تصاحب کردن اثر ضربه آب و خوردگی لوله می بایست از فشار کا‌ر لوله‌ها , که در استاندارد‌های مربوط یا این که به وسیله سازندگان پیشنهاد شده عمده نباشد .

• لوله‌ها را می بایست به موازات نیز کار گذاشت‌ . مسافت آنان از یکدیگر می بایست به اندازه‌ای باشد که عایق کاری بی نقص لوله‌ها و دسترسی به شیرها برای بازدید و تعمیر میسر باشد .

• لوله‌هایی که از درون یا این که از تحت دیوارهای رد میشوند می بایست در قبال خطر شکستگی حفظ شوند .

• لوله‌هایی که در بیرون ساختمان یا این که در دیوارهای فرنگی ساختمان نصب میشوند می بایست در قبال کولاک حفظ شوند .

• در درون سوراخ‌هایی که برای گذر لوله‌ها از دیوارها‌ , کف‌ها‌ و سقف‌ها در درون یا این که بیرون ساختمان تولید میشود , می بایست غلاف فلنج داری از فلز یا این که دیگر مصالح مقاوم در قبال موش خوردگی کار نهاده ‌شود . این غلاف‌های می بایست به صورت محکمی در محل نصب شوند و لوله‌ها به راحتی از درون آنان بگذرد و از عبور موش دوری کند .

• از نصب لوله‌ها به موازات پی‌ها و یا این که بیرون دیوارهای باربر , در فاصله‌ای کمتر از آنان دوری شود .

لوله کشی اب سرد و گرم در ساختمان

اصول شیب بندی در لوله کشی اب ساختمان

• لوله‌های افقی می بایست سوای این که شکم بدهند یا این که قوز بردارند در حداکثر طول ممکن نصب شوند .

• لوله‌های افقی باید‌ شیب یکنواختی دست‌کم برابر ۱ سانتیمتر در ۱۰۰۰ سانتیمتر در سمت نقاط تحت لوله کشی داشته باشد تا هنگام لزوم بتوان آنها‌را خالی کرد . هر گاه به دلیل مضاعف , تامین شیب پیستونه میسر نباشد , می‌توان نقاط تخلیه فرعی دیگر‌ی در حین مسیر لوله تشکیل داد و لوله را از این نقاط به صورت قائم به سطح بالاتری موفقیت . انشعاب‌ها می بایست در سمت لوله‌های قائم یا این که لوله‌های دارای اهمیت شیب داشته باشند . در پایین‌ترین نقطه لوله‌های قائم و در نقاط تخلیه‌ , شیر تخلیه برنجی نصف یا این که یک مغزی و در پوش پیش گویی شود . می‌توان از اسباب و اثاث بهداشتی که به پایین‌ترین نقطه لوله‌های قائم وصل باشند به جای شیر تخلیه استعمال کرد .

کلیه لوله‌هایی که در آنان آب غیر قابل شرب جریان دارااست می بایست با زردرنگ مشخص و معلوم شوند .

مطابقت دادن نقشه لوله کشی با  رشته‌های دیگر کار

پیش از نصب لوله‌ها می بایست نقشه‌های لوله کشی با نقشه‌های معماری – ساختمانی مکانیکی و برقی تطبیق و مسیر ظریف لوله‌های مشخص و معلوم شود . در شرایطی‌که تناقضی پیش آید و تغییری در نقشه‌ها اضطراری شود , می بایست ضمن مشاوره با اجرا کنندگان رشته‌های دیگر کار محل و طول تازه لوله‌ها مشخص و معلوم شود و تغییرات پیشنهادی به ثبت برسد . طرح آخرین مسیر لوله‌ها می بایست به اجرا کنندگان رشته‌های دیگر کار داده شود تا شغل های خویش را با آن هماهنگ سازند به گونه ای که لوله‌های آب‌ , لوله‌های برق و مجاری هوا با نیز تداخل نداشته باشند و بازدارنده گشوده شدن بی نقص درها نشوند و در طول فراتر از سطح از راز گیر قرار گیرند .

گذر لوله از بالای دستگاه‌های برقی

از کار گذاشتن لوله‌های آب و فاضلاب برفراز دستگاه‌های برقی خود‌داری شود . و در تحت این لوله‌ها سینی مسی قطره گیر قرار گیرد .

حفظ لوله‌‌های سرباز

لوله‌ها را می بایست منزه و سوای پوسته رنگ نگهداشت . هنگام تعطیل کار روزمره انتهای گشوده لوله‌ها با درپوش‌های موقت , کرباس یا این که دیگر مواد مصوب بسته شود . تا از ورود مواد فرنگی به درون لوله و ماندن آنان در آن جا دوری شود . آشنایی با کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب در ساختمان

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *